Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday 23 September 2013

~~Road Trip KL-Phuket-KL, Part 1~~

Assalamualaikum kengkawan semua....

Hari  nih aku nak share ngan korang satu keje giler yang sangat tak diterima akal sebenanrnya..actually ni dah lama dah hubby nak buat keje giler nih...after sometimes...alhamdulillah...we MADE it!!! kali nih aku nak cerita pasal road trip kami bertiga.. senang kata Syafi Clan.. buat pengembaraan dari KL-Hatyai-Krabi-Phuket-Krabi-Kuala Perlis-KL. haha...amik ko..segala jenis destinasi kan...

Pas bincang punya bincang punya bincang ..*berapa banyak bincang daaaa...* ..we decided to go on the 27th May - 30th May 2013. So bermula ler pencarian mencari tempat perlindungan gitu...nasib kami baik...Groupon ader offer ler plak time tuh...Hotel yg offer tu adalah  Deevana Patong Resort & Spa ...p ler tgk website dia..well...not bad...harap2 cantik la macam yg dalam gamba tu..so..terus la rembat offer tu..value of money maaaaaa....memula plan nak booked for 4D3N...tapi cut short to 3D2N ...so for 3D2N ni aku cuma baya RM269...murah dak???murah kan...hahhaha....rezeki kami ler.. ok accomodation DONE!!! flight ticket tak payah nak sebok cari...kami naik flight kami sendiri..hehhee...

Next mencari tour agent tuk p island hopping...Kebetulan one of my fren baru jer balik dari Phuket..so cargas ler helo2 dia tanya dia p ngan tour agent yang mana... kata nya ngan Phuket All Tours ...so aku pun p le tanya pakcik gugel..so far menarik gak ler price n program dia..sepantas kilat aku mintak quotation...We decided to go to Phi Phi Island.. price quoted Adult THB1,500 and child THB1,000. so bedebak bedebuk total semua dalam RM440...activity DONE..

Ingatkan dah setel ler kan..sekali...dapat tau ler plak kat Hatyai akan berlangsungnya Hatyai International Marathon 2013..kami ni pun menggelupur dengar...memang tak mo lepaskan peluang ler..date marathon tu 26 may 2013...ni baru first time ni nak join international marathon..so mencari ler info bagai..nak register kat mana..bila race kit collection..n bla..bla..bla...sempat gak ler aku email organiser tye bila last day tuk register..kebetulan hari yang aku email meke tu adalah last day tuk registration..tapi dorang cakap lau nak register on the day of race pack collection day itself pun boleh...tapi aku nih biasa ler..malas nak pikir nak rushing2 bagai...aku decided nak register online jer terus.

Check plak ler category for the marathon...42km..21km..13km...4km...ermm..memandangkan ader budak kecik sorang tu aku rasa aku amik 4km jer ler..lau tak patah kaki dia nak ikut 13km..last time time paling tinggi pun bawak si danish ni 7km during Malakoff Marathon..itu pun sian dah aku tgk..so sebab tu ler aku kata aku nak buat 4km jer..hubby memula berkobar2 nak buat 13km...sekali bagi discount sampai 4km..kesimpulannya kami semua join 4km sahajoooo...

Skang hotel hunting time!!!Great!!!Semua hotel kat Hatyai yang aku cari semuanya FULLY BOOKED!!!hotel yg recommended by my frens pun ilekkkk....so...tak der cara lain...kami nak main redah jer ler cari memana hotel yang available...so...close case la bab nak mencari hotel kat Hatyai tu...uwaaaaaa...

Bila dah masukkan Hatyai as one of our destinations...so bermula ler pencarian aku untuk aktiviti2 yang best untuk dibuat di Hatyai..gugel punya gugel...terjumpa ler satu blog ni... Jari Manis .. macam2 cite pasal travel experience dia...dari satu entry ke satu entry aku hadap...syok ooo...sangat2 membantu..and fifi sukaaaaa.....mmg suka sgt baca blog kak Jari Manis ni..so..mana ke mana kah destinasi kami???tungguuuuu...penat ooo mak buat iternary ni...mmg aku lau p memana memang akan siapkan iternary siap2..bukannya pa..senang...kita tau dah nak buat aapa n ke mana hala tuju..selain tu...paling penting.... $$$$$$....penjimatan yg maxima perlu tau...no...no...no...jgn membazir...sbb tu ler kene rajin mencari memana yg ader best deal best offer ..segala best la...cuma tak jumpa yang free jer...Air Asia free pun still kene baya duit minyaknyer..so..mana ader freee....jalan terbaik...minimakan kos ...

Semua nya dah selesai...nak tunggu masa untuk kami berangkat jer...kita sambung next entry la yer untuk road trip kami tu...tunggu tau korang...nanti aku hapdet balik...lau Cameron pun dah ada part 7 ..yang ni tak tau ler berapa Part..hehhee...aku sekadar berkongsi pengalaman aku..mana ler tau dapat membantu korang lau nak travel..seperti mana aku membaca blog2 orang mencari sebanyak mungkin info..

Ok..till we meet again...

~~by MyCuteMunchkin~~


0 comments:

Post a Comment