Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Tuesday 24 September 2013

~~Road Trip KL-Phuket-KL, Part 2~~

Assalamualikum semua...

Ni nak sambung balik cerita pengalaman road trip kami bertiga..plan asalnya kami nak ke Phuket n Krabi sahaja kan...tapi last menet tambah le plak satu destinasi kan  sbb nya Hatyai tu kan...so 24 May 2013..tepat pukul 10.30 malam...dengan lafaz bismillah maka bertolak ler kami ke utara tanah air untuk merealisasikan impian road trip kami...harap2 agar dipermudahkan semuanya...

Pagi 25 May 2013 tu kami p breakfast kat Changlun..so kat Changlun ni ler kami p setelkan la apa2 hutang2 yang sepatutnya diselesaikan sebelum bertolak ker sempadan..Sampai kat Sadoa Border dalam kul 10.30 pagi..setelkan apa2 yang patut...cop sana..cop sini....time ni tak dak ler plak gamba sbb bat aku kong...hehhee..pas siap cop2 sana sini kene baya RM2 tuk setiap kepala ko....hubby cakap duit kopi jer tuh..untung2...berapa ramai masuk kat border tu ..tak per ler..rezeki depa...

Pas setel semua urusan immigresen kami pun teruskan la perjalanan kami ker Hatyai...time taken bout 1 hour gak la...the first thing to do sampai kat sana adalah mencari hotel...fuh..mencabar sungguh nak mencari hotel time nih...habis semua hotel aku redah kat Haytai town tu ha...semua fully booked!!!yes...i know...ni pun sure sbb Hatyai Marathon tu..coz bersepah2 gak ler aku nampak muka2 runner kat Hatyai ni ha..bilik yg biasanya THB500 pun leh naik sampai THB1,000!! Segala jenis hotel aku redah..semuanya full!!arghh..dah stress dah... Time aku p tye tu ader ler aku ker Grand Plaza Hotel ...time tu 1 bilik jer avilable..family room priced THB2,200!! ADOI MAHALNYA... So..KIV dulu ler..aku redah ler hotel lain dulu...semua full...so..ok...back to Grand Plaza...sekali..."Sorry maam...no available room..all taken already" Aduh...keciwa...

Last place yg aku jejak Regency Hatyai..mamat Siam yang bercakap dalam slang kelate time tu ader kat reception..sepantas kilat ler aku tanya..ader Junior Suite shj yg tinggal..THB1,750..aku rasa ok la kot..sbb dah tak mampu nak berjalan lagi ditambah plak la ngan kelaparan nak mampus ..dah tgh hari kot..time lunch nih!!!aku rasa aku nak amik jer..tapi tak cakap lagi nih nak bilik..apa yg aku buat..aku keluar p cari hubby..and cakap kita amik jer ler bilik kat sini..so hubby pun p park kete..aku pun terus ler masuk p reception tu..na kali nih minah plak ler yg ader kat situ..aku cakap aku nak amik jer ler Junior Suite tu...sekali minah ni kata.."Sorry...rite now we only have Suite THB3,500.." WHATTTTTT??? oh no...i'm not going to pay that much for only one nite...sekali lagi keciwaaaaaaaa....ngan muka keciwa nya aku dah melangak dah depan pintu lobby tu...

Dah buntu dah pala otak aku nih...stop bekerja jap otak aku..adoiiii...blackout dah nih !!dah ler kelaparan..laki aku dah p park kete kat basement nih...sekali aku ternampak ler mamat tadi tu...sepantas kilat ler aku p jumpa dia balik..aku tye balik kat dia still ader lagi tak bilik yg rege THB1,750 tu...dia pun check..sekali alhamdulillah...dah mmg rezeki aku ...dia kata ada lagi..mmg aku terus grab la...tapi aku pelik camner minah tu leh kata tak der dah bilik tu...arghhh...bia la..yg nyata aku nak cepat2 masuk bilik mandi manda n kuar p makan... kat lobby tu bergelimpangan orang..sbb tgu masa nak check in...adeh.....aku lupa plak la waktu siam nih awal sejam!!!aduih..blackout lagi...aku duk la guna masa Mesia...TAPI.. fuh..sekali lagi...nasib menyebelahi kami...sbb takder org kat bilik tu..makanya leh terus check in...cun2 siap registration, baya deposit THB2,000, dorang amik simpan passport..sampa la dua beranak ni menggendong beg sekali...ha,...nasib baik la dapat bilik..lau tak dapat tadi mmg hangkut la balik kan beg masuk kete n kita tido jer ler dalam kete..hahahha...

Dalam pala otak membayangkan la cantik la kan bilik..kata JUNIOR SUITE....tapi....ermmm...style lama..not up to the expectation....tapi syukur la nak...ader gak ler tempat nak bermalam malam nih...bilik pun 2 katil single..makanyer n rasanya abah kene tido luar la yer..tido kat sofa luar tu  jer...tapi knowing si Danish ni mmg tak leh nak pisah ngan aku..sure nak tido bawak ketiak gak kan...sure tido sekatil ngan aku jer,,...CONFIRM la!!!













Ewah...leh tido plak si kecik tu yer...tu nak tunjuk gamba besar mana katil nyer..abaikan ler budak yg atas katil tu..hehhee...besar kan katil dia...errrrmmmmm...

Dah selesai mandi manda...aduh..freshnya rasa...so time to sapdek...hehehe...kat tgh2 town ni mana lagi ler nak cari makanan halalnya...Restoran Hamid ler jawabnya...actually this is our second time been here..so dah tau ler serba sedikit hala tujunya..sebelum ni ader gak ler membaca blog2 org...rata2 cakap kedai Pak Mid ni agak pricy sikit ler...tak sedap ler...ermmm..maybe aku leh agree kot...dah ler portion sikit..aku dah agak2 hilang ingatan dah berapa total aku kene kat kedai Pak Mid ni..tapi yang nyata THB1,000++..lau diconvert ke Mesia Ringgit...adoi...hantuk pala...









Personal review...ok2 la..sbb lapar dah..nak mencari tempat lain mmg dah malas dah..kedai nh pun walking distance jer dari hotel...ader lagi satu kedai halal kat area2 sini.. Restoran Salma Hayek..eceh..tak der ler.. Restoran Salma...lau kuar kedai Pak Mid ni dia belah kiri..jalan jer ler further up..nanti jumpa la..huhu...

Memandangkan sorang kawan hubby pun akan sampai kat Hatyai nh n pun akan join marathon tu..makanyer dia mintak tolong kami carikan hotel..adeh...azab tadi tak habis lagi nak cari azab lain pulak kan...tak per ler..pahala ooo tolong orang..hahha...kami pun memulakan ler pencarian hotel..segala pelusuk benua kami masuk...cari..tanya...semuanya fully booked...sampai la depan satu hotel ni...memula hubby tak mo p tye..tapi aku cakap p je la tye...so dia pun masuk ler tanya...sekali..wah...ader bilik kosong..THB1,300 jer okayyyyy....arghhhh....keciwa...nama hotel tu..ala sorry la korang...dah deleted dari server otak aku ni..lau tak silap...lau tak silap yer.. Diamond Plaza Hotel kot...tapi bilik dia....wayyyyyyy better than our so called Junior Suite tu!!! xper la..redha...redha... :)

Aktiviti petang ni kami plan mau ker Jiranakorn Stadium nak p amik race pack..acually dari hotel tu tak la jauh mana pun..tapi leh buat suam2 ketiak gak ler nak sampai kan..so apa lagi..amik la tuk-tuk..tak sampai 5 minit sampai sudah ke stadium tu..meriah sungguh...kami pun terus ler berjalan menghala ke tempat nak amik race kit.. Ya Allah...punya la payah nya nak bercakap ngan dorang nih..dah macam cakap ayam ngan itik...tak paham2..running shirt asalnyer dorang bagi singlet..tapi lau nak tuko leh ker kaunter sebelah..aku pun p ler kaunter sebelah..sekali lahi aku jadi ayam!!!adehhhh....beza la kat mesia nih..lau dah pilih saiz running shirt tu..that's it la kan..redha je le terima...tapi kat Hatyai nih dah cam pasar plak..leh tuko2 ikut suka plak,,.dah ler kepanasan kat situ..ngan aku pun dah naik hangin ngan dorng yang tak paham2..last2 aku amik sendiri..puas hati mak!!! ish..lau la aku nak hangkut tuk bagi sanak saudara pun dorang tak tau..baju2 tu bersepah2 cam tu jer...udah ler..aku nakp jenjalan tgk kawasan....lagi lama aku ngadap minah2 ni lagi panas aku...

Jom ler tgk apa ader kat stadium tu...tapi paling aku suka makan eskrem..kakkakaka....eskrem kelapa...kat bawah dia ader roti, kacang, jeli..yumm..















Meriah kan...ok la...time to go back...dah nak malam dah nih...kami terus balik ke hotel..rehat2..mandi manda..solat ..n berisap2 nak p cari makan tuk dinner plak...lau malam tak risau sgt nak makan kat mana..sbb kat depan hotel tu bersepah jer gerai2...aku tingin nak makan pulut mangga...apa lagi..mesti la cargas sikit ok...danish plak dah nampak gerai nasi lemak..mmg beli nasi lemak ler...fuh..nak makan nasi lemak balik kl la...hehehe..panjang sungguh queue..tapi aku pun kepochi gak ler masuk barisan gak...jom layan  gamba..







Ok la...cukup ler cite tuk kali ini...ampun la yer korang..aku nih lau dapat membebel mmg panjang lebar ler cite aku..harap korang tak bosan ler nak membaca..aku yg excited lebih...hahhaha...nanti kita sambung cite apa plak aktiviti kitaorang tuk keesokkan hari nya...banyak aktiviti yg kami buat..tunggu tau korang...banyak lagi cite aku tuk pengembaraan kali ni..

Till we meet again...

~~by MyCuteMunchkin~~

0 comments:

Post a Comment